16 January 2014

Ready for spring | 春遠からじ

There's nothing more depressing than the English dark and miserable winter. But in our garden, it looks like preparation for spring has already started.

英国の暗くてやたら雨ばかり降る冬。気分が滅入ります。
でも!我が家の庭では、春に向けて着々と準備が進んでいる模様。


Magnolia stellata buds.
 シデコブシの木には蕾がたくさん。


Hyacinth (I guess)
ヒヤシンス(多分)


 A lot of shoots. I'm not sure what they are.
 何の芽かは分からないけど、とにかく沢山芽が出てます。


Broad bean shoots in our little vegetable patch.
We planted them last November and they are now coming out, which is already rewarding!
野菜畑に植えたソラマメの種が芽を出しました。すでにスゴイ達成感(笑)




The previous owners of our cottage were very keen gardeners. Look at this well looked after mature garden! Both of my husband and I are super beginners in gardening. Our main goal for now is not turning this garden into a jungle!

前住人だったご夫婦は玄人はだしのガーデナーだったようで。
この見事な庭をご覧あれ。
ツレアイもワタクシもガーデニングはずぶの素人。
当面の目標は、この庭をジャングルにしないこと、であります(笑)

No comments:

Post a Comment