10 April 2014

Garden in bloom | 花咲く庭


Since "British summer time" spring has finally started. Our magnolia stellata is in full bloom!

We took over our garden from the previous owners. So, it's a mystery what kind of plants we actually have until they come out. And there have been quite a lot coming out recently.

夏時間が始まって、いよいよ春真っ盛りな英国。
庭のシデコブシの花が満開を迎えました。

我が家の庭は前住人から引き継いだもの。
どんな植物が植わっているかは時期がくるまで分かりません。
で。春が来て動きがありましたよー、色々と。


I'm not sure what kind of plants they are in the top right and bottom right pics.
右上と右下の植物が何なのか謎。


The top one is acer. I've never seen acer's flowers..
上の段の写真は楓。楓の花、初めて見ました。。
Gooseberry Currant flowers. Is the crop guaranteed?
西洋スグリフサスグリの花。花が咲いたってことは、収穫が期待できる?!
 Broad beans have grown very well. Already flowering. I tied them to the bamboo sticks after I saw some of them fell on the ground.
ソラマメもこんなに大きくなりました。早くも花が。
何本か地面にバッタリ倒れてたので、慌てて支柱にくくりつけてみました。 

The only concern is that I can't distinguish weeds from the plants which are supposed to be there. At the moment, I just get rid of dandelions which I can recognize as I'm afraid of pulling out some precious plants... Hopefully, I'll gradually learn more from the encyclopedia of garden plants I've just bought.

目下の課題は、雑草と雑草じゃない植物の区別がつかないこと。
とりあえず、貴重な植物を引っこ抜かないように確実に見分けがつくタンポポだけ抜くことにしてます。。
庭の植物事典を購入したので、追々学習しよーっと。

No comments:

Post a Comment